2010. április 9., péntek

Allergia

Ez az allergia dolog még évekkel ezelőtt kezdődött. Úgy 6 éve talán. Megfigyeltem, hogy ha alkoholt ittam, főleg bort és krémlikőröket, elkezdtem tüsszögni, és bedugult az orrom, mintha csak csupa takony lettem volna. Aztán tavasszal jött a szemviszketés, ill. az egész évben tartó orrfujkodás és tüsszögés. Mindehhez párosult még a kiütés is. Szinte naponta jött ki rajtam egy vagy kettő, mikor hogy, olyanok voltak mint a szúnyogcsípések, felpuposodtak és viszkettek. Másnapra elmúlt, mintha mi sem történt volna. Aztán, amikor az igazi nagy szerelem véget ért 2006-ban, gondolom idegi alapon, elhatalmasodott rajtam ez a nyavalya. Na akkor végre elmentem orvoshoz. Volt vérvétel, teszt, gócpont vizsgálat, amit csak akar az ember. Diagnózis? Hát fogalmuk sincs. Igen, allergiás a poratkákra, a pollenre, de nem a parlagfűre, hanem a fekete ürömre, aztán meg ott van a hisztamin is, na ezt nagyon utálja a szervezete, és a teljes kiőrlésű liszt sem jó magának. De ne egyen füstölt húsokat és sajtokat. Kerülje a citrusfélék héját tartalmazó ételeket, ne egyen paprikát a kapszaicin miatt, ne egyen csokit és fagyit, és ne egyen..... A diétát képtelenség volt betartani, olyan listát kaptam, hogy önkéntelenül is meg kellett kérdeznem a dokit, ugyan mondja már meg, akkor mit ehetek??? Mire a válasz: Hát mindent, ami a listán nincs rajta!
Na ekkor pöccentem be. Kaptam allergia-gyógyszert, amit szedtem kb 3 évig, aztán beintettem. Elegem lett. Nem fogok én itt életem végéig allergiás gyógyszeren élni! 1 éve már, hogy abbahagytam. Az első hónap a gyógyszer nélkül kész katasztrófa volt, viszkettem, nem láttam, nem hallottam, tele voltam kiütésekkel, nem győztem az orrsprayt használni, és a zsepiket telefújkodni. De elhatároztam magam. Látni akartam, hogy tényleg szüksége van e a szervezetemnek rá. És lám-lám, nekem lett igazam. Az az 1 hónap az elvonási tünetek ideje volt, és láss csodát, a következő hónaptól egyre jobb lett. Már nem követelte a szervezetem a gyógyszert, kezdett hozzászokni az új helyzethez. Kezdtek múlni a kiütések. Mára már ott tartok, hogy nagyon ritkán pöttyösödök ki, és azt is csak akkor, ha chipset eszem. Ezt már egy ideje gyanítottam, de tegnap végre bebizonyosodott. Van itthon tartalékban egy doboz Xizal, és kalciumtabletta minden mennyiségben, de az elmúlt 1 évben talán ha kétszer éreztem szükségét annak, hogy bevegyem. A por és pollen ellen túl sokat tenni nem tudok, tengervizes orrsprayt használok, ha kell, ill. beszereztem egy jó kis szemcseppet is tavaszra és ennyi. Nem fulladok, nem vagyok rosszul, néha tüsszögök, de jól vagyok. Nyilván ehhez az is hozzájárult, hogy helyretettem az agyamat, idegileg rendbe jöttem. Szóval jól vagyok.

Nincsenek megjegyzések: